Ціль 5. Гендерна рівність

Ціль 5. Гендерна рівність 1

 

Завдання

Індикатор

Дані Метадані

Завдання 1. Забезпечення реалізації ефективної державної політики у всіх сферах життєдіяльності суспільства для зменшення проявів нерівності жінок та чоловіків і недопущення дискримінації

1) частка прийнятих Кабінетом Міністрів України нормативно-правових актів, які відповідають принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, у загальній кількості нормативно-правових актів, моніторинг яких проведено, відсотків

2) частка звернень, які було задоволено, у загальній кількості звернень щодо визнаних дискримінаційними за ознакою статі дій, що надійшли до органів державної влади, відсотків

3) частка населення, яке стверджує, що обізнане з інформацією про прояви дискримінації за ознакою статі, відсотків

4) частка населення, яке задоволене діями органів влади щодо усунення проявів дискримінації за ознакою статі до себе чи своїх близьких за останні 12 місяців, відсотків

Завдання 2. Зниження рівня насильства за ознакою статі та домашнього насильства, забезпечення ефективного запобігання його проявам та надання своєчасної допомоги постраждалим

1) частка населення, яке обізнане з інформацією про прояви домашнього насильства та насильства за ознакою статі, інструменти та можливості захисту прав у разі проявів такого насильства і вважає таке насильство неприйнятним (має нульову толерантність до насильства), відсотків

2) частка жінок і дівчат віком від 15 до 49 років, які протягом останніх 12 місяців зазнали насильства за ознакою статі з боку подружжя, нареченого, особи, з якою спільно проживають, але не перебувають у шлюбі, відсотків

3) частка населення, яке готове повідомити правоохоронним органам про випадки насильства за ознакою статі та домашнього насильства, відсотків

4) частка осіб, які постраждали від сексуального насильства, пов’язаного із збройною агресією Російської Федерації проти України, та яким надано допомогу загальними та спеціалізованими службами підтримки постраждалих, у загальній кількості осіб, які подавали відповідні звернення, відсотків 

5) частка осіб, постраждалих від домашнього насильства та насильства за ознакою статі, яким надано допомогу загальними та спеціалізованими службами підтримки постраждалих, у загальній кількості осіб, які подавали відповідні звернення, відсотків

Завдання 3. Розширення доступу населення до послуг із планування сім’ї та зниження рівня підліткової народжуваності

1) коефіцієнт народжуваності у віці до 20 років, на 1000 жінок віком 15—19 років

2) частка жінок у віці 15—49 років, які приймають власні поінформовані рішення щодо сексуальних стосунків, використання контрацептивів та репродуктивного здоров’я, відсотків

Завдання 4. Забезпечення надання державної підтримки для розвитку інфраструктури дошкільної освіти та здійснення догляду за дітьми та членами сім’ї, які потребують сторонньої допомоги, а також заохочення до рівного розподілу домашньої роботи та такого догляду

1) частка вихованців закладів дошкільної освіти віком до двох років у загальній чисельності дітей відповідного віку, відсотків

2) частка чоловіків, які отримують допомогу при народженні дитини, у загальній кількості отримувачів допомоги, відсотків

3) частка чоловіків, які користувалися відпусткою при народженні дитини, відсотків

4) частка осіб з дітьми до трьох років, які вийшли на роботу з відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (у віці дитини до 1,5 року), відсотків

5) частка працюючих осіб, які щодня доглядають за дітьми/онуками/родичами похилого віку/родичами з інвалідністю, у загальній кількості опитаних осіб старше 18 років, відсотків

6) частка працюючих осіб, які щодня або кілька разів на тиждень займаються спортом, залучені до культурної діяльності або дозвілля поза домом, займаються волонтерською діяльністю щонайменше один раз на місяць, у загальній кількості опитаних осіб старше 15 років, відсотків

Завдання 5. Забезпечення рівних можливостей представництва жінок і чоловіків на вищих рівнях прийняття рішень у політичному та суспільному житті

1) співвідношення жінок та чоловіків у складі Верховної Ради України, відсотків

2) співвідношення жінок та чоловіків, обраних депутатами Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, відсотків

3) співвідношення жінок та чоловіків у складі Кабінету Міністрів України, відсотків

4) співвідношення жінок та чоловіків на посадах державної служби категорії “А”, відсотків

5) співвідношення жінок та чоловіків серед послів України в іноземних державах, відсотків

6) співвідношення жінок та чоловіків серед суддів, відсотків

7) співвідношення жінок та чоловіків серед членів вищого керівного органу національних організацій неолімпійських видів спорту, відсотків

8) співвідношення жінок та чоловіків серед членів вищого керівного органу національних організацій олімпійських видів спорту, відсотків

Завдання 6. Розширення економічних можливостей жінок

1) частка осіб, зайнятих у сфері освіти, охорони здоров’я та надання соціальних послуг, у загальній кількості зайнятого населення у віці 15 років і старше, відсотків

2) частка зареєстрованих юридичних осіб, в яких жінки займають посаду керівника, у загальній кількості зареєстрованих юридичних осіб, відсотків

3) частка зареєстрованих фізичних осіб — підприємців жіночої статі у загальній кількості зареєстрованих фізичних осіб — підприємців, відсотків

4) частка активних підприємств, в яких жінки займають посаду керівника, у загальній кількості активних підприємств, відсотків

5) частка дівчат, які навчаються у закладах вищої освіти за напрямом підготовки "Інформатика та обчислювальна техніка", у загальній кількості студентів, які навчаються за цим напрямом, відсотків

Завдання 7. Забезпечення наскрізності принципів гендерної рівності в освіті

1) частка закладів освіти, які затвердили політики/положення щодо дотримання принципів забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі, дискримінації за ознакою статі та сексуальних домагань, відсотків

2) кількість закладів освіти, які пройшли гендерно-правову експертизу внутрішніх нормативних документів, одиниць

3) кількість закладів професійної (професійно-технічної), вищої та післядипломної освіти, які запровадили інститут радництва з проблематики забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, недискримінації та інклюзивності, одиниць

4) частка закладів освіти, які запровадили у документообіг принципи гендерно-чутливої, недискримінаційної мови, відсотків

5) кількість сертифікаційних програм підготовки фахівців у сфері забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, підвищення кваліфікації з проблем забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, гендерної рівності, поваги до гідності особи, запобігання та протидії насильству і дискримінації, зокрема за ознакою статі, інклюзивності, одиниць

6) кількість педагогічних і науково-педагогічних працівників, які успішно завершили програми підвищення кваліфікації/стажування з тематики забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, недискримінації та інклюзивності, з урахуванням гендерного аспекту, одиниць

 

1 Інформацію за 2015-2021 роки наведено без урахування тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим, м. Севастополя та частини тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях. Інформацію з 2022 року наведено без урахування тимчасово окупованих російською федерацією територій та частини територій, на яких ведуться (велися) бойові дії.

Умовні позначення

Тире (–)

явищ не було
Крапки (…)

відомості відсутні
Нуль (0; 0,0)

явище відбулося, але у вимірах, менших за ті, що можуть бути виражені використаними у таблиці розрядами