Положення
про Раду з питань інформаційних технологій
Державної служби статистики
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає основні завдання та загальні засади діяльності Ради з питань інформаційних технологій Державної служби статистики (далі – Рада).
2. Рада є дорадчим органом Держстату, який утворено з метою координації робіт із упровадження новітніх інформаційних технологій у процеси виробництва та поширення офіційної державної статистичної інформації, а також для сприяння впровадженню міжнародних стандартів у сферах інформатизації, інформаційних технологій, цифровізації та цифрових трансформацій в органах державної статистики.
3. Рада у своїй роботі керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про Держстат, наказами Держстату, нормативно-правовими актами у сферах інформатизації, інформаційних технологій, цифровізації та цифрових трансформацій, а також цим Положенням.
II. Основні завдання Ради
Основними завданнями Ради є:
1. Підготовка пропозицій щодо визначення пріоритетних напрямів у сферах інформатизації, інформаційних технологій, цифровізації та цифрових трансформацій органів державної статистики.
2. Розгляд питань щодо:
формування пропозицій до завдань, програм, проєктів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації у частині, що стосується діяльності органів державної статистики;
упровадження новітніх інформаційних технологій у процеси виробництва та поширення офіційної державної статистичної інформації.
3. Розгляд проєктів документів з питань упровадження й використання новітніх інформаційних технологій, програмних, комунікаційних та інших засобів, що забезпечують процеси збирання, збереження, оброблення, аналізу, захисту та поширення офіційної державної статистичної інформації в органах державної статистики.
4. Розгляд питань щодо фінансового забезпечення реалізації заходів у сфері інформатизації, інформаційних технологій, цифровізації та цифрових трансформацій в органах державної статистики.
III. Повноваження Ради
1. Рада відповідно до покладених на неї завдань:
1) розглядає та сприяє вирішенню питань щодо розвитку інформаційної системи органів державної статистики;
2) здійснює координацію заходів із формування пропозицій до завдань, програм, проєктів, робіт із інформатизації Національної програми інформатизації у частині, що стосується діяльності органів державної статистики;
3) розглядає та схвалює проєкти документів з питань упровадження та розвитку засобів інформатизації, що забезпечують процеси збирання, збереження, оброблення, аналізу, захисту та поширення офіційної державної статистичної інформації;
4) здійснює координацію робіт із виконання заходів з питань упровадження новітніх інформаційних технологій у процеси виробництва та поширення офіційної державної статистичної інформації та надає рекомендації щодо підвищення ефективності їх реалізації;
5) розглядає та сприяє вирішенню питань щодо вдосконалення й розвитку інформаційно-комунікаційної системи органів державної статистики, зокрема з використанням технології хмарних обчислень, хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних, для виробництва та поширення офіційної державної статистичної інформації;
6) розглядає та схвалює проєкти документів із питань, що стосуються взаємодії інформаційної системи органів державної статистики з інформаційними системами державних органів, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб, міжнародних організацій та статистичних служб іноземних держав шляхом взаємного обміну інформацією, проведення методологічних, програмно-технологічних та інших робіт, спрямованих на ефективне використання інформаційних ресурсів;
7) розглядає питання щодо обсягів асигнувань із державного бюджету, коштів міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством, необхідних для забезпечення функціонування та розвитку інформаційної системи органів державної статистики, модернізації засобів інформатизації, що забезпечують процеси збирання, збереження, оброблення, аналізу, захисту та поширення офіційної державної статистичної інформації в органами державної статистики;
8) розглядає інші питання, пов’язані з реалізацією єдиної державної політики у сфері інформатизації, інформаційних технологій, цифровізації та цифрових трансформацій в органах державної статистики.
2. Рада має право:
1) одержувати в установленому порядку від самостійних структурних підрозділів апарату Держстату, територіальних і функціональних органів державної статистики матеріали й документи, необхідні для реалізації покладених на Раду завдань, не пізніше ніж за п’ять робочих днів до дати проведення засідання;
2) заслуховувати інформацію керівників самостійних структурних підрозділів апарату Держстату, територіальних і функціональних органів державної статистики з питань, пов’язаних із діяльністю Ради;
3) запрошувати в разі потреби до участі в роботі Ради представників самостійних структурних підрозділів Держстату, територіальних та функціональних органів державної статистики для розгляду питань, що належать до їх компетенції;
4) створювати тимчасові робочі групи з числа членів Ради із залученням інших фахівців Держстату, його територіальних і функціональних органів, а також наукових установ і навчальних закладів, що спеціалізуються у сфері статистики, зацікавлених державних органів, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб (за згодою) відповідно до основних завдань Ради;
5) виконувати інші функції, необхідні для вирішення покладених на Раду завдань.
IV. Організація роботи Ради
1. Рада утворюється у складі голови, його заступника, секретаря і членів Ради.
2. Раду очолює голова – за посадою заступник Голови Держстату з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, а в разі його відсутності – заступник голови Ради.
3. Склад Ради затверджується наказом Держстату.
4. До складу Ради можуть входити керівники (представники) самостійних структурних підрозділів апарату Держстату, його територіальних і функціональних органів, а також наукових установ і навчальних закладів, що спеціалізуються у сфері статистики або інформаційних технологій.
5. Основною формою роботи Ради є засідання, яке проводиться в міру необхідності та/або з ініціативи голови Ради, за пропозиціями членів Ради, самостійних структурних підрозділів апарату Держстату, його територіальних і функціональних органів.
6. Проводить засідання голова Ради, а в разі його відсутності – заступник голови Ради.
7. Засідання Ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини її складу.
8. У засіданні Ради беруть участь члени Ради. За рішенням голови Ради або за погодженням з ним у роботі Ради можуть брати участь інші посадові особи, які не є членами Ради, якщо це необхідно для обговорення питання, включеного до порядку денного засідання.
9. Організаційне забезпечення роботи Ради здійснює її секретар (або особа, яка його заміщує), який готує проведення засідань, зокрема формує проєкти порядку денного, надає/надсилає учасникам засідань матеріали для розгляду, складає проєкти протоколів засідань і забезпечує розміщення на офіційному вебсайті Держстату інформації про роботу Ради. Матеріали для розгляду надаються учасникам засідання в електронній формі не пізніше ніж за три робочі дні до дати його проведення.
10. Рішення Ради приймаються простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови Ради або головуючого на засіданні. Рішення засідання оформлюються протоколом, який підписує голова Ради (у в разі його відсутності – заступник голови) та секретар Ради.
11. Засідання Ради може проводитися в дистанційній формі із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій.