ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної служби статистики
04 червня 2024 року № 161
ПОЛОЖЕННЯ
про робочу групу з оцінювання корупційних ризиків у Державній службі статистики України
1. Це Положення визначає завдання та повноваження робочої групи з оцінювання корупційних ризиків у Державній службі статистики України (далі – робоча група), регулює питання організації її діяльності.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про запобігання корупції", Методології управління корупційними ризиками, затвердженій наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 28 грудня 2021 року № 830/21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17 лютого 2022 року за № 219/37555.
3. Робоча група є постійним консультативно-дорадчим органом Держстату.
4. Робоча група у своїй діяльності керується Конституцією України, міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Національного агентства з питань запобігання корупції, іншими актами законодавства та цим Положенням.
5. Завданнями робочої групи є:
1) планування роботи з оцінювання корупційних ризиків;
2) дослідження середовища Держстату та визначення обсягу оцінювання корупційних ризиків;
3) обмін інформацією та проведення консультацій із внутрішніми та зовнішніми заінтересованими сторонами, у тому числі шляхом їх опитування (анкетування), інтерв’ювання;
4) здійснення ідентифікації, аналізу та визначення рівнів корупційних ризиків;
5) розробка заходів впливу на корупційні ризики.
6. Робоча група відповідно до покладених на неї завдань:
1) узгоджує організаційні питання своєї діяльності (засоби комунікації, місця проведення засідань, способи документування, накопичення інформації, обміну інформацією тощо);
2) складає план оцінювання корупційних ризиків та підготовки антикорупційної програми;
3) організовує отримання відомостей для оцінювання корупційних ризиків шляхом використання різних джерел інформації;
4) досліджує середовище Держстату та визначає обсяг оцінювання корупційних ризиків:
визначає функції та активи Держстату, що становлять значну економічну цінність;
установлює внутрішні та зовнішні заінтересовані сторони Держстату, аналізує характер їх взаємодії з Держстату;
складає перелік нормативно-правових актів і розпорядчих документів, що регулюють діяльність Держстату;
збирає й аналізує інформацію про інші фактори середовища Держстату; складає аналітичні довідки за результатами збору й аналізу інформації про
середовище Держстату;
визначає перелік функцій (окремих процесів) у діяльності Держстату як потенційно вразливих до корупції;
5) ідентифікує корупційні ризики;
описує потенційно вразливі до корупції функції, процеси (підпроцеси) у діяльності Держстату ;
аналізує описані потенційно вразливі до корупції функції, процеси (підпроцеси) у діяльності Держстату;
виявляє та детально документує окремі елементи корупційних ризиків;
6) аналізує корупційні ризики:
визначає рівень імовірності реалізації корупційних ризиків;
визначає потенційні втрати Держстату від реалізації корупційних ризиків; визначає рівень наслідків від реалізації корупційних ризиків;
7) визначає рівні корупційних ризиків;
8) розробляє заходи впливу на корупційні ризики;
9) розглядає пропозиції та зауваження до проєкту антикорупційної програми щодо результатів оцінювання корупційних ризиків;
10) взаємодіє із громадськістю та іншими зовнішніми заінтересованими сторонами з питань, що належать до компетенції робочої групи;
11) здійснює за дорученням керівника Держстату інші повноваження, пов’язані з виконанням основних завдань.
7. Робоча група для виконання покладених на неї завдань має право:
1) за письмовим запитом одержувати від самостійних структурних підрозділів апарату Держстату інформацію та документи (їх копії), необхідні для виконання поставлених перед робочою групою завдань, з урахуванням положень законодавства щодо захисту інформації;
2) проводити опитування, інтерв’ювання працівників Держстату, інших внутрішніх і зовнішніх заінтересованих сторін;
3) залучати в разі потреби до діяльності робочої групи інших працівників Держстату;
4) під час оцінювання корупційних ризиків використовувати різні джерела інформації;
5) залучати для забезпечення своєї діяльності необхідні матеріально- технічні ресурси;
6) брати участь у публічному обговоренні проєкту антикорупційної програми;
7) уносити Голові Держстату пропозиції щодо вдосконалення діяльності Держстату у сфері запобігання та протидії корупції.
8. Персональний склад робочої групи затверджується наказом Держстату, у якому визначаються голова, заступник голови та секретар робочої групи.
Голова робочої групи має заступника. У разі відсутності голови робочої групи його обов’язки виконує заступник голови робочої групи.
9. Голова робочої групи:
1) організовує діяльність робочої групи та забезпечує для цього необхідні умови:
здійснює підготовку засідань робочої групи; забезпечує ведення протоколів засідань робочої групи;
забезпечує обмін інформацією між членами робочої групи;
2) здійснює координацію роботи з оцінювання корупційних ризиків та розробки заходів впливу на корупційні ризики.
10. Секретар робочої групи:
1) готує проєкт порядку денного засідання робочої групи;
2) інформує членів робочої групи та запрошених осіб про дату, час, місце та формат проведення засідання робочої групи й доводить до відома порядок денний;
3) оформлює протоколи засідання робочої групи;
4) готує інші документи, необхідні для забезпечення діяльності робочої групи.
11. Члени робочої групи мають право:
1) ознайомлюватися з матеріалами, що належать до повноважень робочої групи;
2) висловлювати свою позицію під час засідання робочої групи та брати участь у прийнятті рішень шляхом голосування;
3) ініціювати в разі потреби скликання засідання робочої групи, а також уносити пропозиції щодо розгляду питань, не зазначених у порядку денному;
4) здійснювати інші повноваження, пов’язані із діяльністю робочої групи.
12. Основною формою діяльності робочої групи є засідання, які проводяться відповідно до плану оцінювання корупційних ризиків і підготовки антикорупційної програми або в разі потреби.
13. Засідання робочої групи є правомочним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її членів.
14. Рішення робочої групи приймається простою більшістю голосів та оформлюється протоколом засідання. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови робочої групи.
15. У протоколі зазначаються список присутніх на засіданні робочої групи, питання, які розглядалися, рішення, прийняті за результатами обговорення відповідного питання, та підсумки голосування.
16. Кожен член робочої групи має право внести до протоколу висловлені під час засідання пропозиції та зауваження з порушеного питання.
17. Протокол засідання робочої групи оформлюється протягом трьох робочих днів. Такий протокол підписується головуючим на засіданні та секретарем, доводиться до відома всіх членів робочої групи і зберігається в секторі запобігання корупції.
18. Рішення робочої групи, прийняті в межах її повноважень, мають рекомендаційний характер.
Завідувач сектору запобігання
та виявлення корупції Іван ПАНЬКІН